Syystiedote

22.8.2022

Voit avata syystiedotten pdf-muodossatästä!

Vanhan ajan filosofit (mm. Aristoteles, Platon) jäsensivät maailmaa klassisten                                    alkuaineiden eli elementtien avulla:     MAA   VESI     ILMA     TULI

Tulevana lukuvuotena Yhteiset opinnot tarkastelee ja havainnoi näitä elementtejä                       ympäristössä ja taiteessa.

Varhaisiän taidekasvatuksessa keskitytään kokeilemaan erilaisia välineitä ja niiden mahdollisuuksia tuottaa viivaa, pintaa ja kuvaa. Kokeilemme painantaa, rakentelua, maalausta, leikkausta, liimausta. Samalla mietimme itse kuvan sisältöä. Harjaannutamme silmän ja käden yhteistyötä.

VARHAISIÄN TAIDEKASVATUS (tiistaisin)

23.8. – 29.11.2022

YHTEISET OPINNOT AB (tiistaisin)

23.8. – 29.11.2022

YHTEISET OPINNOT CD (torstaisin)

25.8. – 1.12.2022

YHTEISET OPINNOT E (maanantaisin)

22.8. – 28.11.2022

RYHMILLÄ EI OLE OPETUSTA SYYSLOMA VIIKOLLA 42.

Varhaisiän taidekasvatus – ja yhteiset opinnot AB- ryhmällä opettajana on Tiina Kolehmainen.                              Yhteiset opinnot CD- ja E- ryhmillä opettajana on Maisa Laine.

Opetustuntien aikana opettajilla on käytössä kuvataidekoulun puhelin: 04508983030

Oppilastietolomakkeet päivitetään, joka toinen syksy ja tämä syksy on välivuosi. Kerrothan meille mikäli osoite yms. tiedoissa on tullut muutoksia – että meillä on poikkeustilanteissa ajan tasalla olevat tiedot.

Lukuvuosimaksu toimitetaan kahdessa erässä sähköposteihin. Syyslukukaudella maksu tulee sähköpostiinne vk: 37. Syyslukukaudella maksetaan isompi summa lukuvuodesta ja kevätlukukauden puolella tuleva vuosimaksu on pienempi.

Syyslukukauden Teemajaksot:

24.8. – 5.10.2022.        ………………………

Opettajana Liini Laes.

12.10. – 30.11.2022.    Keramiikka Astiat – Rasiat; käyttöesineiden muotoilua.  Opettajana Maisa Laine

Kuvataidekoulun johtokunnan kokoukset ovat avoimia kaikille vanhemmille!

Auttavia käsipareja kaivataan toimintaan, tapahtumiin, jotta kuvataidekoulu voisi osallistua niihin.

Seuraava kokous on keskiviikkona 21.9.2022, klo 18.00.    T E R V E T U L O A  !

Paikkana: Askolan Pikkuparlamentti, Lääkärintie 1.

Aikuisten Luovat Lauantait, Kello 10 - 15:

24 .9.2022  Piirustus ja Maalaus.  - Saara Kiuru

8.10.2022  Keramiikka. - Maisa Laine (lasituskerta sovitaan osallistujien kanssa)

12.11.2022 Grafiikka. -  Ritva Sirjala

60e, sisältää opetuksen ja materiaalin. Omat eväät.                                                                                                                          Kuvataidekoululta kahvi/tee. Löytyy myös mikro eväiden lämmittämiseen.

Ilmoittautuminen kuvataidekoulun sivuilta.  Lisätieto kysymykset kuvataidekoulun sähköpostiin.

Suunnitteilla myös ja tarkemmin kerrotaan lähempänä:

JOULUASKARTELU LAUANTAI KOKO PERHEELLE  3.12.2022

Iloista ja antoisaa syyslukukautta kuvataidekoulun parissa!

Toivottaa:  Askolan kuvataidekoulun kannatusyhdistys & Maisa